Forum www.wormsandbionicle.fora.pl Strona Główna www.wormsandbionicle.fora.pl
Forum o Worms, Bionicle oraz Hero Factory
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Worms 4 Totalna Rozwałka (Recenzja!)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wormsandbionicle.fora.pl Strona Główna -> Worms / Worms 4: Totalna Rozwałka (Mayhem)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ChaosMaster
Mod (ekspert od Worms)
Mod (ekspert od Worms)



Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Znikąd
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:46, 05 Sie 2008    Temat postu: Worms 4 Totalna Rozwałka (Recenzja!)

Zapewne niektórzy po przeczytaniu zasad myślą: "O kurde! Wreszcie mogę zrecenzować moje Wormsy!" albo "Właśnie na to czekałem!". I (niestety Smile ) muszę dać wam złą wiadomość. Recenzuję Worms 4 Very Happy .

PUDEŁKO

[link widoczny dla zalogowanych]
(W każdym moim zdjęciu jest takie światełko, nie zwracajcie na nie uwagi i przepraszam za tą usterkę)
Co widzimy na pudełku? Otóż to: Na samej górze po lewej stronie napis, jaka konsola i jaka stacja. PC CD-ROM. Po prawej stronie jest ilość dysków w pudełku. Trochę niżej jest ogromny napis "Worms 4 Totalna Rozwałka". A w środku "obrazu" widzimy robala stojącego na otwartej skrzynce (Bronie, które wypadły: Święty Granat Ręczny, Pocisk Samocelujący, Gaz, Dynamit, Granat, Nalot, Zatruta Strzała, Banan oraz Działko. Robal zaś ma w jednej ręcę broń drużynową oraz Bombę Kasetową w drugiej). Obok niego robal z czapką Biskupa dzierzący Młot. Po lewej stronie robal, który nie umie kierować Słonecznym Wybuchem (Co za debil xD), a po prawej stronie Robal - Afro z Bazooką. (Zapomniałem dodać, że robal na skrzynce ma czapkę "Marine" a robal ze Słonecznym Wybuchem "Wiking"). Na dole od lewej strony: Podział Wiekowy, Logo "Team 17", logo "Codemasters" oraz Język "Wersja Kinowa" (A jak ma być normalna polska, kiedy robale tu nie mówią po polsku, bo są napisy, a mówią ileś tam razy "Mimimimimi!")

[link widoczny dla zalogowanych]

Każdy pewnie wie, że zanim otworzymy pudełko, jest taka "pokrywka".

[link widoczny dla zalogowanych]

No i nadszedł czas na tył. Na samej górze cytat z magazynu gier "Click", a na dole mały opisik. Na środku widzimy cztery obrazki (Każdy mówi o innej zalecie gry). Na pierwszym u góry jest napisane "Arsenał sprawdzonych i całkowicie nowych broni. Od snajperki bo bananowe bomby!". Na drugim u góry "Nowe, niesamowite krajobrazy, które tylko wprost czekają na totalną demolkę". Na pierwszym u dołu "Szaleńczy tryb wieloosobowy z zakręconymi, nowymi rodzajami bitem", a na drugim u dołu "Nowy system kamer śledzący każdy ruch przeciwnika" i jak ktoś nie wie, dlaczego taki celownik, to mówię, że to snajperka. Na środku tych obrazków jest napisane "ZABÓJCZY WYGLĄD Stwórz unikalną drużynę dobierając nakrycia głowy, włosy ręce, okulary, głosy i wiele innych. Na dole różne napisy, których nie będę pisał.

ZAWARTOŚĆ


[link widoczny dla zalogowanych]

Po pierwsze, są to dwie płyty CD. Pierwsza używana do gry, druga, do instalacji (Chyba do gier nie będzie się używać dwóch Rolling Eyes ). Na płytach jest pięć robaków, każdy z innym przebraniem i bronią.

[link widoczny dla zalogowanych]

Po drugie, jest to instrukcja (Jest jak pudełko, ale różni się napisem na dole "Instrukcja". I nie będę tacy jak inni tzn. nie będę przepisywał całej instrukcji i koniec recenzji. Wszystko napiszę swoimi słowami. I tyle Razz

[link widoczny dla zalogowanych]

Tył instrukcji. Hmm. Co można powiedzieć o tym udosobnieniu piękna? To ja wyrażę to swoimi słowami. Okropność. Z tyłu jest tylko napis o zarejestrowaniu swojej gry, 3 robale oraz Klucz produktu.

GRA

Bo chyba nie będę opisywał tylko pudełka Razz

Menu

Menu jest w linii środkowej na dole. Trzeba przewijać, aby zobaczyć wszystkie opcje. Tło jest fajne, bo animowane Smile A teraz opiszę poszczególne opcje Menu:

Opcje

Opcje, to oczywiście miejsce, gdzie zmieniamy poszczególne ustawienia klawiatury, dźwięku oraz możemy pooglądać autorów tej gry.

Sklep z przedmiotami

Tego jeszcze nie było! Za pieniądze można kupić różne rzeczy, jak np: Dźwięki do robali, czapki, style gry oraz bronie do własnych styli. Ekhem... Ale wszystko nie za darmo. Za przechodzenie Gier Wieloosobowych, Wyzwań, Kampani, Szkolenia dostaje się pieniążki, które potem możemy wydawać w tym sklepiku. Fajne, nie? Very Happy

Trofea

Zdobywanie trofeów nie jest takie łatwe. Żeby go zdobyć, trzeba najpierw wykonać kilka rzeczy, a mianowicie np: Żeby zdobyć rakietowca, musisz zużyć bardzo dużo paliwa, a żeby zdobyć Ołowianą stopę, musisz uniknąć 500 min! Trofea są naprawdę super, za każdy zdobyty dostajesz określoną ilość pieniędzy, a za zdobycie wszystkich 35, nowe ubranie: Cyborg Very Happy

Wyzwania

To to samo co w Worms 3D "Deatmatche i próby". Ale tu nie jest tak, że jest 3 próby, tylko jedna, i nie dostajesz broni, tylko kasę. Później, tak samo jak w Worms 3D, są Deatmatche. Za przejście wszystkich jest ubranie DinoZaura, a za przejście z szybszym czasie: Robalowego Frankensteina Shocked

Dostosowywanie

"Co to jest?" Pytasz do siebie jak to czytasz. Otóż jest to opcja, gdzie możesz tworzyć własne style, własne bronie (zaraz wyjaśnię) oraz oczywiście drużyny. Teraz wyjaśnię sprawę tworzenia broni. Otóż to Worms 4 ma taką opcję jak "Fabryka broni" gdzie można tworzyć własne broni do swoich drużyn (Tutaj nazywane jest to "Broń Drużynowa" a wcześniej nazywane było "Broń Specjalna"). Ale nie ciesz się tym, że w swoim panelu broni będzie fajna ikonka. Będzie to zawsze tylko znak zapytania. Ale nie będziesz rzucać/strzelać/spuszczać znaki zapytania xD . A propo tego 3 słowa, co przed chwilą napisałem, można tu tworzyć broń rzucaną, broń strzelną i nalot. To tyle ode mnie.

Gra Wieloosobowa


Chciałem odrazu powiedzieć, że przed wejściem do tej opcji jest ramka z wyborem stylu gry, a jest to "Deatmatch"(Klasyczny), "Ojczyzna" (Każda drużyna robali ma swoją twierdzę i mogą z niej wychodzić i się nawzajem nawalać), "Zniszczenie" (Każda drużyna ma twierdzę, i za pomocą przeróżnych broni ma zniszczyć twierdzę wroga), "Obrona Posągu" (Nie można pozwolić, aby wróg zniszczył twoje 3 posągi, więc ty zniszcz im, kapiszon?), "Ocalony" (Polega na tym, że zaczyna się po pierwszym robalu, i kiedy zginie, pojawia się następny z drużyny. Można to inaczej nazwać: "Walka 1vs1"). No i zawsze do wyboru jest mapa, styl gry, drużyny, Robaczy tygiel i zaczynamy rozwałkę xD.

Historia

Tzn. Kampania. I omówię chwilę kampanię. Nie jaki Profesor Robaczywek ma swoją klasę studentów i wysyła ich na przeróżne bitwy. To tyle. Resztę dowiecie się sami. Kampania ma 25 misji i składa się na pięć 5 miejsc: Budowa, Średniowiecze, Dziki Zachód, Arabia oraz Prehistoria. W każdym miejscu jest 5 misji i tu jest inne rozgrywanie wszystkich zadań. Po pierwsze, nie jest misja za misją, odrazu są 4 misje i tak w każdej części Kampanii. Po wykonaniu wszystkich 4 misji jest 5, finałowa. A, i jeszcze jest tak, że pomiędzy poszczególnymi strefami kampanii są krótkie filmiki. Nawet fajne Smile

Szkolenie


No powiedzcie, nie ma takiej gry, która by nie miała podstawowego treningu Smile Więc chyba nie muszę wymawiać, co to jest szkolenie.

Szybka gra


Chyba każdy się zorientuje. Zaczynami domyślnymi drużynami z domyślnymi ustawieniami.

Zdjęcia


Menu: [link widoczny dla zalogowanych]
Opcje: [link widoczny dla zalogowanych]
Sklep z przedmiotami: [link widoczny dla zalogowanych]
Trofea: [link widoczny dla zalogowanych]
Wyzwania: [link widoczny dla zalogowanych]
Dostosowywanie: [link widoczny dla zalogowanych]
Gra Wieloosobowa: [link widoczny dla zalogowanych]
Historia: [link widoczny dla zalogowanych]
Szkolenie: [link widoczny dla zalogowanych]

PODCZAS GRY

Mimo, że Wormsy nie grzeszą dobrą grafiką. wciągają nie miłosiernie.



ZALETY

Grywalność


Mimo niedogodnień, Worms 4 naprawdę wciąga. Choć kampania jest do przejścia w niewiele dni (Ja przeszłem ją w cały Weekend!), gra wieloosobowa, robienie styli, robaków, broni, granie w deatmatche i próby, to wszystko zajmuje dużo czasu, przez co ma dużą grywalność.

Bronie



Arsenał broni, to najmocniejsza strona tej gry. Jest dużo dawnych, zmienionych w wyglądzie, oraz dużo nowych. Omówię je tylko nazwą i obrażeniami: Snajperka - 40 obrażeń, Młot - 15 obrażeń, ale wgniata do gleby, Żywność (To ten parasol) - Zalewa mapę, Słoneczny Wybuch - Poświęca robala, ale zadaje ogromne obrażenia! Broń Drużynowa - Ten znak zapytania, odsyłam do "Dostosowywanie", Zatruta Strzała - Zatruwa, Misktura Ikara (Ta buteleczka w pasku narzędzi) - Daję umiejętność latania. Trzeba regularnie naciskać klawisz skoku, żeby nie spadnąć. I to wszystkie z tej listy. Powiem jeszcze inne, a mianowicie: Nadmuchiwany Brytol - Kieruje się do wrogiego robaka, nadmuchuje i wysyła w górę, po 5 sekundach puszcza. Przydatne w małych mapach. Bańkomat - Tworzy bańkę, w której nasz robal może się schować. Trwa to kilka tur. Pojawiły się też nowe skrzynki, zwane "Tajemniczymi". Dają różne rzeczy, bardzo dobre, tak samo jaki i bardzo złe. A pamiętacie dodatki natychmiastowe w skrzynkach z narzędziami? To tutaj jest jeszcze zbroja, która dodaje większą odporność na ataki. W grze pojawiły się też nowe dodatki, jest to fabryka min oraz teleportery. Teleportery teleportują do innego teleportera, a fabryka min co kilka tur wyrzuca miny na mapę.

3D


Oczywiście zachwyciła mnie kolejna 3D, bo przyzwyczaiłem grać w tym wymiarze. Nie wiem dlaczego. W takim czy innym razie lubię grać w 3D, bo bardziej kolorowe są mapy i jest więcej gdzie chodzić. Podoba mi się Smile

WADY


"Każdy ma swoje wady i zalety"

Grafika


Jak już wcześniej mówiłem, grafika nie grzeszy. Niczym prawie się nie różni od Worms 3D, poprawiła się tylko troszeczkę.

Miejsca

Wnerwia mnie trochę to, że jest tylko 5 rodzai terenu. Budowa, Prehistoria itd. itd. . Chciałbym sobie na przykład zagrać w górach, na śniegu, czy choćby w normalnym domu, na łące, na polu itp. Bo mnie ciekawi bardzo, jakby panowie z Team 17 i Codemasters poradzili sobie ze śniegiem? Albo właśnie z polem? Ciekawe...

NEUTRALNE

Czyli rzeczy, które mogą być za równo zaletą, jak i wadą.

Sklep z przedmiotami


Podoba mi się to, że w sklepie z przedmiotami możemy kupować, bo w końcu ta gra stała się też przez to fajniejsza. Bo fajnie tak "zarabiać". Ale też podobała mi się opcja zdobywania w wyzwaniach/misjach/treningach.

Nowe style

Widać twórcom znudził się deatmatch. Mówią sobie "Deatmatch to za mało. Trzeba wymyślić coś jeszcze". No i jest. Nowe style, czyli "Ojczyzna", "Zniszczenie", "Obrona Posągu", "Ocalony". Ale czy to nie jest już przesada? I tak ja gram notorycznie w deatmatch i nie zwracam na te style uwagi. Ale przynajmniej mieli dobry pomysł, i czasem jak mi się nudzi, zagram sobie w Ojczyznę czy w Ocalonego.

PODSUMOWANIE

Czas na podsumowanie naszej gierki. Mimo wszystkich niedogodnień, wszystkich wad i neutralnych rzeczy, to dalej są Wormsy i nie zagramy w nią raz, a dobrze, a wiele razy. Mimo wszystkiego, zachęcam do kupna tego produktu (Dziś kosztuje chyba 39 zł), a ja daję ocenę:

9/10

Śmieszne Screeny


Ciekawostki i Porady:

- Jest tak zwane Trofeum "Magiczna Kula". Trzeba w jednej turze zabić trzy robale z, uwaga, strzelby!!! Ale mam na to sposób. Wystarczy trzy robale uderzyć dynamitem (lub z czego innego, żeby po prostu miały po 25 życia). Ustaw je tak, jeden byle gdzie, drugi musi być z tyłu trzeciego. Gdy strzeli się trzeciego, trzeci padnie na drugiego i po śmierci zabije też drugiego. Pierwszego trzeba tradycyjnie.
- "Słoneczny Wybuch" ma pewnego buga. Gdy się ją bierze, zamiast zapalonej zapałki, pali się palec robala. Buga też ma "Żywność" gdyż powinno się to nazywać "Deszcz" oraz bronie. Gdy się poruszy, na robalu nie widać broni, a gdy się strzela, też jej nie widać.
- Runda "Zawieszone do Odwołania" i "Nowe podporządkowanie" są "klonami" map znanych z Worms 3D. "Zawieszone do Odwołania" jest odpowiednikiem budowanej "Okupacji", a "Nowe podporządkowanie" odpowiednikiem budowanej "Dominacji". Te dwie mapy zdobywa się w Deatmatchach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ChaosMaster dnia Nie 19:09, 21 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamziomal
Dominus et Deus
<b><u><i>Dominus et Deus</b></u></i>



Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:09, 05 Sie 2008    Temat postu:

Recka bardzo fajna, 9.5/10. Jak dla mnie, to grafika jest o niebo lepsza niż w 3D.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wormsandbionicle.fora.pl Strona Główna -> Worms / Worms 4: Totalna Rozwałka (Mayhem) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin